Centesimus Annus

01 Травня 1993

Це третя соціальна енцикліка Івана Павла II, яка показує безперервність 100-річчя соціального вчення Церкви уздовж осі взаємності між Богом і людиною: визнати Бога в кожній людині і кожну людину в Богу є умовою справжнього людського розвитку.

about illustration

Історичний контекст    

  • 100-річчя Rerum Novarum.
  • Епоха великих подій:
  • Падіння Берлінської стіни (листопад 1989) та залізної завіси.
  • У Радянському Союзі політика гласності та перебудови.
  • Протестні руху визволення поширюються у радянському блоці (Угорщина, Чехословаччина, Югославія, Болгарія, Польща, Румунія): опір без кровопролиття проти атеїстичного комунізму.
  • У третьому світі початок анахроністічних війн. Теорія превентивної війни. Війна в Кувейті проти Іраку.

Основні ідеї енцикліки

Це третя соціальна енцикліка Івана Павла II, яка показує безперервність 100-річчя соціального вчення Церкви уздовж осі взаємності між Богом і людиною: визнати Бога в кожній людині і кожну людину в Богу є умовою справжнього людського розвитку.

Аналіз нових речей сьогодення, після великого прориву 1989 з падінням радянської системи. Папа знову заявляє про своє засудження всіх форм тоталітаризму, утилітаризму та фундаменталізму.

Енцикліка докладно аналізує західний капіталізм і східноєвропейський соціалізм; Папа висловився на користь капіталізму, за умови, що він відповідатиме вимогам справедливості. У той же час Папа засудив споживацьку культуру Заходу.

Енцикліка дає високу оцінку демократії і вільної економіки в справжній солідарності; тому засуджується також концепція відчужуючої капіталістичної економіки.

 

Читати енцикліку на офіційному ресурсі Ватикану